Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-05, 21:50   #245
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61702
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tillhör dem som gärna är lite kritisk mot kuskar som inte levererar. Ingen är gladare än jag när små kuskar vinner och får visa vad de kan, men när jag spelar måste jag tänka lite. Jörgen Sjunnesson körde igår Lopp 108-112 för året på svensk mark. När startlistorna kom ståtade han med segerprocenten 4, och runt 6000kr inkört per start. För trogna supporters som alltid spelar honom hans få vinster gett runt hälften av det satsade tillbaka.

När startlistorna kom hade han under året kört 10 hästar spelade till mindre än 5ggr pengarna, utan att vinna med någon av dem. I torsdags vann han med Temptation på Åby, och så blev den en favoritseger till igår.

Totalt sett är det ganska svaga siffror. För att vara V75-kusk med tre uppsittningar definitivt bland de sämre. Nu är ju inte kusken en så väldigt stor del av hästarnas insats totalt sett, så man skall inte vikta kusken så hårt när man rankar. Men jag håller mycket hellre en kusk med bättre siffror i handen, än en med sämre siffror.
Det där med spelvärd kusk eller snarare inte som du skriver är nog inget bra mått. Det är inte så många år sedan Sjunne toppade en sådan lista. Dvs att om man spelat 100 kr vinnare på alla hans uppsittningar hade man gått plus. Örjan, Björn G och Erik A kommer aldrig toppa sådana listor. Inte för att dom är dåliga utan för att dom alltid blir hårt spelade. 100 kr v på alla deras uppsittningar under en längre period är lika säkert som att slänga pengarna i sjön om man vill förlora pengar .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat