Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-05, 22:08   #246
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det där med spelvärd kusk eller snarare inte som du skriver är nog inget bra mått. Det är inte så många år sedan Sjunne toppade en sådan lista. Dvs att om man spelat 100 kr vinnare på alla hans uppsittningar hade man gått plus. Örjan, Björn G och Erik A kommer aldrig toppa sådana listor. Inte för att dom är dåliga utan för att dom alltid blir hårt spelade. 100 kr v på alla deras uppsittningar under en längre period är lika säkert som att slänga pengarna i sjön om man vill förlora pengar .
Sjunnesson brukar ju ha en högre segerprocent än han ståtar med i år, och därmed ett bättre spelvärde. T.ex. gav han 2014 höga 95% tillbaka till sina trogna supportrar. Men kuskarnas form och förmåga att avkasta är en färskvara, tycker jag. Det fick jag väl äta upp igår, men för det mesta stämmer det.

Däremot håller jag helt med om det meningslösa med att alltid spela de skickligaste kuskarna. De är grymt påpassade på spelet och lämnar sällan något spelvärde för den som spelar vinnare. Men de vinner en himla massa V75-lopp varje år, och därför måste man ju se till att strecka dem om man vill ha alla rätt. Det är väldigt få omgångar som inte innehåller någon seger av de största namnen.