Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-07, 09:23   #33
semipro
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Absolut, han har betydligt mer erfarenhet än vad jag har. Varför är du så snabb med att tolka inlägg som subtila angrepp?

CC är med all rätta en betydligt mer kunnig och respekterad medlem av detta forum än vad jag är och bara för att vi har olika åsikter i en viss fråga så börjar jag inte se ned på honom.

Jag anser det vara stor skillnad mellan att som rutinerad spelare väga in sin magkänsla som en parameter mot att någon nybörjare spelar ett gäng spel på ren känsla och utan någon form av analys, undersökande av läget i lagen eller jämförelse av odds.

Jag är knappast ensam om att ibland ha spel som jag innerst inne ta mig fan bara vet kommer att sitta och ibland istället sitta med andra spel som på pappret är lika bra, men som jag innerst inne inte riktigt "tror" på. Jag törs lova att utfallen på de spelen där jag har bäst magkänsla har betydligt högre avkastning.
Sorry, jag misstolkade dig. Vi är för övrigt överens om magkänslans betydelse. Jag har haft den som en viktig parameter i mer än 10 års vinnande spelade, så helt oväsentlig kan den ju inte vara.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+5)
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat