Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-15, 19:17   #43
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Att trycka större summor hos Svendsenbolagen brukar ofelbart leda till limitering. Oavsett om man är vinnare eller ej. 1:a halvåret jag jobbade på NB lyfte jag limiteringar på ~400 kunder varav många egentligen var pokerspelare som ville lira sportspel. Nästan ofattbart att Coolbets ansvariga inte lärt sig vad det handlar om.

VM 2006 fick vi en fråga från en Svensk pokerspelare under gruppspelet om att få lira Brasilien som slutvinnare till 3,50 som var högst i världen. Killen ville lira 100000:- och riskavdelningen skickade upp förfrågan till mig och garvade mest och tyckte det var kuriosa. Men jag tog det spelet blixtsnabbt eftersom brassarna var det ingen direkt risk på. Killen ändrade sig delvis och lirade 80000:- + 20000:- på Tyskland till 5,00 som gardering. Lysande för en bookie i det läget men de andra i företagsledningen fattade inte det utan jag fick pedagogiskt förklara med whiteboard och penna hur kalkylerad riskhantering funkade.

Vi tog tidigt ett beslut om att vara högst i världen på brassarna som slutvinnare och därmed är det underförstått att vi ville ha spel på dem, oavsett det var få stora eller många små. Nu är 2/5 av Coolbets ledning densamma som NB's på den tiden så det handlar bara om att ligga under radarn och märkas så lite som möjligt...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1), Migge (+1)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat