Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-16, 08:49   #17
Spojs

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

Nordisloppet
Eldvin och Plenkrutt(struken) har hamnat på fel sida om tillägget och rankas ner. Favoriten Tangen Haap står däremot perfekt till. Plus propositionsmässigt även till Blixtsnabb och Gulistorm som står ”rätt till” tillsammans med Lesja Kongen. Proppen är nästan det viktigaste när man ska analysera kallblodslopp.
De hittils nämnda är de som på förhand har bäst chans, jag ger Tangen Haap största chansen då han är travsäker och har toppform, trots att han inte övertygade senast. Skulle Blixtsnabb sköta sig (53% galopper) har han alla möjligheter att vinna då det är en MYCKET kapabel rackare och då han är väldigt lite streckad (2,8% i skrivande stund) lockar det att gardera favoriten.

Det är kraftig kuskförstärkning på Gulistorm (jämför mellan att sätta upp Olle Hedin eller Örjan) Per Gustavsson är i mina ögon sveriges bästa kallblodskusk. Vilket gör Gulistorm mycket streckvärd, trots att han är andrahandare. Utav de på tillägg ger jag Krusen största chansen men eftersom Krusen nästan alltid galopperar (7 av de 10 senaste) hamnar han långt bak i min ranking. Pånyttfödde Adrigo skulle kunna skrälla tillsammans med Bodbäckssiv men det känns långsökt. Lejsa Kongen har Ohlsson i jollen men har inte övertygat på slutet rankas ner trots läge och Ohlsson.
Slutsats: Hamnar på ett tre-hästarslås
Rank 2,7,3
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+5)
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat