Citat:
Ursprungligen postat av olle
Som spelare är det inte så svårt att lösa. Bara att välja de tävlingar som är intressanta och sen använda lopparkivet till det man missar men behöver kolla. Jag har dragit ner kraftigt på hur mycket trav jag kollar och det känns mycket bättre . Att kolla på trav 7 dagar i veckan och allt som erbjuds i ATG live innebär att livet inte blir så mycket annat än hästar och spel och det är knappast en sund livsstil.
2-3 dagar i veckan räcker mer än väl för mig numera att kolla på trav.
Sen tävlas det väl inte mer idag. Skillnaden är att allt tack vare tekniken är tillgängligt för alla och sedan man uppgraderade b loppsdagarna till breddtrav är det ju numera stort fokus i ATG live och alla möjliga spelformer till och med när de allra sämsta skräphästarna är ute och tävlar. Ska travet utvecklas som sport måste det satsas mer igen på de större banorna där människorna och kapitalet finns och man måste inse att det är en enorm skillnad på hästkvaliten på Jägersro och Solvalla jämfört med på Dannero, Åmål och Skellefteå. Dessa småbanor bör köra tävlingar anpassat till hästmaterialet där och då är det breddtrav och inte V75 eller V86 vi vill se på småbanorna på orten men betydligt mer V75 och V86 dagar på Jägersro och Solvalla .
|
Idag innan Boden erbjuds i ATG live breddtrav från Halmstad, lunchtrav från Lindesberg, norska V75 från Forus och tävlingarna från Kouvola i Finland. Hur många olika spelformer det handlar om orkar jag inte räkna på, men trots att V75 körs sent i kväll råder det sannerligen ingen brist på spelmöjligheter fram till dess. Vem orkar sitta och kolla på allt detta från kl 11 fram till midnatt?