ATG är väl intresserad av att folk spelar på trav. Satsningen på norrländska travbanor är en suveränt bra investering av ATG. Tack vare detta så omsätter norrländska spelare miljarder på V75 och det ser givetvis ATG som positivt. Många av travbanorna i Norrland är ju dessutom självgående, Lägger man ner en massa travbanor i norrland är jag säkert på att massorna tappar intresset av att spela på trav och det syns direkt i omsättningssiffrorna.
Att låta många travbanor få en V75 dag håller garanterat spelintresset vid liv. Tror den spelande allmänheten är ganska ointresserad om 2 eller 4 norrlandshästar kvalar till E3 finalerna. För mig spelar det i varje fall ingen roll. Jag besökte inte ens Bergsåker igår.
Ditt förslag i juli i fjol att man skulle låta hästarna vid Hotingtravet tävla om kaffeburkar in stället för segerpremier är ett jättebra exempel på hur man tar död på travet och spelandet och det vill givetvis inte ATG.
I stället för att dag ut och dag in gnälla på norrlandstravet tycker jag att du Olle ska komma med konstruktiva ideér som tål att diskuteras. Hur vill du att travet ska fungera i sverige? Men jag gissar att du inte vågar. Det finns för många kloka personer här som ännu inte hoppat av Sharps.
Nu laddar jag för Hotingveckan, sommarens begivenhet för mig och många andra.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Major (+15)
|