Bra gjort av Kroatien igår, nu hamnade de på den "lätta" sidan i slutetspelet. Blir spännande att se hur långt de kan ta sig.
Nya tag idag, nog med 1-0 till favoriter nu...
Italien redan klara vinnare av gruppen. Roterar idag. Buffon, bonucci, chiellini väntas vila. Antagligen candreva med. Sen är väl Italien ett bättre lag ändå men motivationen borde ligga mest hos Irland. Båda lagen gör mål?
Sverige får det tufft, visst hoppas man alltid. Känns vågat att lämna ute nollan på Sverige med tanke på hur det sett ut hittills. Sverige ser ut att bli något hårt streckade. Såklart många som hoppas det ska gå vägen...
Båda vill vinna här, fast kanske kryss räcker för Island? Österrike måste ösa på och har varit en besvikelse hitintills. Det som talar emot ett målkalas är väl Islands taktik att spela tajt och sikta på omställningar. Trots de tidigare matcherna håller jag Österrike som det bättre laget. Men helt klart jämn match.
Portugal ska ju bara vinna, men Ungern har överraskat hittills.
Tecken jag skulle vilja ha med, 3 på Österrike, 2 på Irland, ev. 4 som lyxstreck på Portugal om vi tror de bara vinner..
Om jag skulle koka ner mina tankar till ett system skulle det bli såhär:
Sve - Belgien: 0,1 - 1,2,3
Island - Österrike: 0,1,2 - 1,2,3
Italien - Irland: 1,2,3 - 1,2
Ungern - Portugal: 0,1 - 1,2,3,4 (ej x)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av schtek den 2016-06-22 klockan 10:23.
Anledning: Systemförslag
|