Visa ett inlägg
Gammal 2016-07-02, 13:56   #62
ExtremtRik

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Omgångens klaraste spik:
Avd.1 3 Sir Ratzeputz - i dagens form med spetsläge!? Trodde aldrig jag skulle säga det om den här hästen men den är STENKLAR!!

Omgångens skrällspik:
Avd.3 1 Gorgeous Boko!! 5% på en försöksvinnare från bricka ett?? Folk är dyngraka!!
Folk vet inte hur bra den här är.... Det tackar jag för!

Omgångens sköna kantboll:
Avd.7 12 Ebony Boko 6%!! "Spetshäst" tänker packet och glömmer strecka.... Tackarrrrrrrr säger doob! Stallform deluxe och Jörgen nöjd och förhoppningsfull!
Instämmer.

Ebony Boko fullkomligt älskar jag, vilken kuse, håller med om att spets inte är något måste samtidigt som förstås 12e suger rent generellt, så procenten är viktig

Sen är man ju alltid sugen fälla storisar. Dämpar dock min iver när jag såg/hörde Nurmos i gårdagens sändning, han var närmast lite förnärmad när han fick frågan om Ratzeputz kommer duga i guld och påpekade att på en finare bana, Solvallas, än den han gick 1.10.0 på i Östersund kan han en 9-tid vilket borde duga... vidare var Ratzeputz lugnt tagen hittills i karriären... (fritt citerat).
( För att inte trampa på någon tå: Man ska nog tolka det om banan som att Solvallas är exceptionellt bra, inte att Östersund är kass men det brukar ju inte alltid vara välvattnat och superfäste på alla banor, av naturliga skäl har Solvalla stora resurser även om förstås den också är tillfälligt sämre emellanåt.)

55% ter sig inte särskilt mkt med tanke på det.

Nybrink mfl tänker sig att Ratzeputz inte spetsar och därmer "målas kartan om"...
I så fall finns förstås ett gäng utmanare som inte är dåliga, fint lopp! Ska lägga ut mitt rysarspel i avdelning 1 när pusslet om väder/bana och form på hästarna är lagt och oddsen kalkylerade...
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat