Ämne: HOTING
Visa ett inlägg
Gammal 2016-07-11, 09:28   #34
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Ett stort problem, är att det blivit så dyrt att äga häst(var mycket billigare på 70 o 80-talet). Det har medfört att vi tappat"vanligt folk" som hästägare, men hur få tillbaka dessa?...eldsjälarna(dom som kan använda sin sista krona för att få ha tävlingshäst) och dom stenrika måste vi också se till att smörja, annars går det åt pipan snabbt...men fortfarande har jag ingen lösning...
Det är ju ATG själva som satt fart på nedgången. Genom ATG live såg man till att folk försvann från travbanorna. Jag själv drabbades av detta när jag tyckte det var bortkastat att åka till Bergsåker, 11 mil T.o.r i halvdåligt väder i första hand för att bevaka 2 st nästagångare. Kunde lika bra kolla/spela via datorn Detta hände inte bara en gång. I akt med publikbortfallet dränerades aktiviteterna på banan. Ingen kiosk längre, sämre restaurang etc etc etc.

Det är banor som Hoting som höjer temperaturen. Många hästägare kommer från övriga norrland och har med sig en eller två hästar och får sin semestervecka samtidigt och har tillgång till en massa andra aktiviteter runt Hoting under mellandagarna. Det tillkommer nya spelare, dvs sådana som aldrig varit på trav tidigare. Travet blommar upp för några dagar. Med kaffeburkarna är det nog dags att packa ihop. Jag tror inte alls att ATG är missnöjda med omsättningen den här veckan, tvärtom.

Snacket om att det är USEL KVALITET på hästarna har jag svårt att förstå. Att vissa "spelare" har svårt att analysera ett lopp utan topphästar och fullödig information är ju inte något att haka upp så på. Det är ju ytterst fråga om kompetens och erfarenhet. Trav är väl i första hand ett spel. Eftersom kvaliteten (s.k. V75 klass) inte ens (på långa vägar) räcker till 60 st V75 omgångar får man nog acceptera att inga megastjärnor startar i Hoting heller. Men usel kvalitet, nej det köper jag inte. Utan bredd ingen topp.

Senast redigerad av SO den 2016-07-11 klockan 09:29.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat