Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Ett stort problem, är att det blivit så dyrt att äga häst(var mycket billigare på 70 o 80-talet). Det har medfört att vi tappat"vanligt folk" som hästägare, men hur få tillbaka dessa?...eldsjälarna(dom som kan använda sin sista krona för att få ha tävlingshäst) och dom stenrika måste vi också se till att smörja, annars går det åt pipan snabbt...men fortfarande har jag ingen lösning...
|
Inte riktigt PK att säga det men en stor förändring i samhället är att mängden svarta pengar i omlopp är otroligt mycket mindre idag än "förr".
När alla steg i den ekonomiska näringskedjan måste redovisas korrekt har det en tendens att bli så här.
Av ovanstående anledning är jag mycket pessimistiskt inställd till travsportens långsiktiga överlevnad. Jag tror t ex inte att neddragning av antalet banor hjälper särskilt mycket. De negativa effekterna äter upp besparingarna snabbt helt enkelt.
Enda sättet att minska hästägarkollektivets totala förluster är att sänka statens uttag i olika led. Och det är tyvärr utopiskt.