Visa ett inlägg
Gammal 2016-07-12, 11:07   #16
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Men vad säger det egentligen mer än att det är väldigt trevligt att besöka dom allra minsta banorna under sin travvecka på sommaren ? Hade Hoting varit en permanent bana och kört tävlingar typ i november hade varken publiksiffrorna eller upplevelsefaktorn varit i närheten av vad dem blir med detta upplägg. Därför är det väl lite att jämföra äpplen och päron när man framhäver att besökarna på Hotingtravet tycker det är mycket trevligare att gå dit än vad besökarna på Solvalla eller Jägersro tycker.

Sen är dessa eventbanor eller vad dom nu kallas positiva när det gäller allt utom kvaliten på loppen som körs där. Dom kostar i princip inga pengar, dom drivs till största delen på ideell basis och deras travvecka på sommaren drar mycket publik. Det kan faktiskt komma att bli så att ett antal permanenta banor i framtiden kommer få samma status om intresse i bygden där dom ligger finns för att driva dom på liknande sätt. Tänker då på banor som Åmål, Solänget och Lindesberg exempelvis.
Men nu gjorde ATG den här grejen och då får vi anta att den har ett visst
värde. Tänk om du fått igenom att Hoting kunde läggas ner som du skrev om för länge sedan. Men då visste du inte hur populär banan var. Men ditt senaste om kaffeburkarna skulle garanterat föra Hotingtravet rätt ner i graven. Det viker jag inte en millimeter från.

Det finns inte bättre hästar än dom som startar i Hoting. Det är så mycket trav under sommaren att "man" av naturliga skäl väljer bättre lopp många gånger.

Jag tror att skillnaden mellan oss är att du KRÄVER viss kvalitet på alla startande hästar medan jag GILLAR LÄGET så att säga och spelar därefter. Men du är ju inte hemtam med kallblodsporten. Mesta kallbloden finns ju i mellannnorrland enligt SCB och det är kanske därför du har annan åsikt.

Självklart menar jag att NÅGOT borde göras för att rädda sporten i framtiden men att strypa bredden låter inte som musik i mina öron.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat