Citat:
Ursprungligen postat av SO
Olle menar inte som du säger utan vi har diskterat detta, eftersom det förekommer på vissa bygdetrav. Givetvis finns poänger i en del saker som Olle säger. Någonting måste göras, men jag tror inte att ATG vågar sig på Olles fräcka ideér. Oftast bli det nu kompromisser som inte leder nån vart på sikt. Jag älskar breddlopp (= odds ) eftersom jag i första hand är spelare. Megastjärnor har jag sett för ofta för att få ståpäls. Men nu får ju elitvinnarna mycket mera pengar än breddlopparna så det är självklart ok. Fattas bara annat, men jag tycker ändå att alla amatörtränade mindre bemedlade ska kunna få en liten slant också
|
Jag skulle inte haft några problem med att spela till breddlopp ibland om det fanns någon vettig information att inhämta. Men det gör det inte och därför är det i princip omöjligt att försöka räkna ut vilka hästar som ställts i ordning extra inför just dom loppen. Det händer ofta att någon amatör vässat något alldeles extra men tyvärr som spelare ser man det då när det redan är för sent att spela. Skulle dom rycka skorna på någon så får det alldeles för negativ effekt på oddsen även om det kan vara en indikation just på att det vässats (men ofta är det ett sista försök att få en usel häst att prestera i dessa lopp).
Är man på banan och har god kontakt med småtränarna som startar hästar i breddomgångarna så finns det säkert guldkorn att hämta på toton.