Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Skriver inte mycket här nuförtiden men har den här gången lite "inside" att bjuda på om det nu kan kallas för det när samma info säkert kommer i andra intervjuer. Var hos Goops idag med brorsan som vunnit "hästen är din" och vår häst är då Furious Francis. Björn håller den som sin bästa vinstchans i omgången och det verkade som att han trodde det var klart så länge den höll sig i trav, i det närmaste ett klartecken från en Goopare. Matchas för att skickas ner till Frankrike i vinter och ska plocka lite pengar de närmsta månaderna för att kunna komma med där. Så de vill gärna göra bra ifrån sig reedan i det här meetinget med försöket nu och finalen på Åby.
Hästen såg ut att vara i fint skick (enligt mitt lekmansöga) och vad gäller galopperna på slutet så hade några av dem goda förklaringar. I svängen när den hoppade med segern klar fick den inget fäste och sist när den laddades från innerspår var inga konstigheter, det är ju nästan mer regel än undantag att de stressar upp sig och krånglar med de förutsättningarna. Björn och skötaren menade på att hästen inte är såpass strulig som raden visar nu.
Själv fick jag äran att köra Tiger Woods As och det var mer än tillräckligt att köra i 20-tempo, våldsamt kul att sitta bakom en häst med lite power i! Motorburna nöjen i all ära, men det där är något alla borde uppleva! Björn var lika trevlig och jordnära som man alltid trott genom att se på avstånd. Fantastiskt fin gård har de också, frågade tv-teamet om det var så här fint hos alla stortränarna men de höll med om att det här nog var lite alldeles extra.
|
Furious F. kan tänkas spikas på mitt stora bolag. Absolut. En rak dd således = 11/4