Citat:
Ursprungligen postat av Klanke
Har en vän som har 2 hästar hos Roger.
Så här säger annars Kenneth i en intervju: Magic Tonight gjorde ett godkänt lopp senast. Roger har rätt ut vad som är fel med hästen nu och alla vet om det. Vi hoppas att han kommer mer och mer nu. Det var ett fall framåt i alla fall förra gången. Det är svårt att lova någonting men han känns fin här hemma som vanligt, säger Kenneth
|
– Jag har inga krav på honom alls. Veterinären säger att han aldrig kommer att bli fri från det här. Det enda jag hoppas på är att han kan repa sig och bli bättre och bättre, vilket jag tycker att han redan har lyckats med sedan USA. Men han kommer aldrig att bli lika bra som när han vann Elitloppet i fjol.
Överträningssymptom gör sig ofta påmint i slutskedet av loppen när musklerna inte får tillräckligt med syre på grund av att en stressreaktion, som har med hästens naturliga instinkt och fysiologiska disposition som flyktdjur att göra, slår till. Detta är i travsammanhang särskilt vanligt hos hingstar.
Låter ju troligt att han ska städa av Food Money och Knows Nothing över 1640m med dom förutsättningarna.