Ju mer jag tänker på det desto mer säker blir jag på en ganska favoritbetonad omgång ändå.
I de första två tycker jag det är en eller alla. Jag väljer alla i båda loppen, med utgång på favoriterna.
Marshland spikar jag utan att fundera på det. Han är stark och rejäl och på medeldistans finns det inget motstånd här som kan utmana. Real De Rabut möjligen, men då vill jag nog ha 20% eller mindre på han och jag vägrar ju dessutom kategoriskt det idiotiska "tvåhästarslåset". Airstrike har jag gillat förut, men det är ju en medhängare. Har dessutom inte ens räckt till seger i "norrlandseliten" på slutet, så det är nog McDonalds nästa där.
Fjärde känns hyfsat öppet, Trattoria och Ghastly Face är intressantast på strecken.
Klass 2 är det mest spelvärda loppet idag tycker jag med fullt av understreckade. Abano Suit visade upp sig rejält senast, Henke Svenssons andrahäst Prince Kodak har två övertygande segrar sedan skorna åkte, Monemill och Pine Shot har skitlägen men är ganska bra också!
Trots att det är ston det handlar om så tycker jag finalen i Diamantstoet är heltstängt på de tre favoriterna, i ordningen 7-8-1. De är så jämnt streckade att det känns självklart att ta ställning och jag hoppas Belinda Sign fixar det, även om jag är livrätt för finnen!
DD blir nog ändå huvudspelet idag, borde kunna bli fina odds!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|