Örjan kör fler lopp på en vecka, än vad Geir Flåten och Öystein Tjomsland kör tillsammans på ett år.
Visst är de Norska kallbloden bättre, men vi vet vad som brukar hända när det finns pengar att köra om.
Vinner Aase, Månprinsen och Galilelo är omgången död, tveksamt om det är värt att spela så.
Å andra sidan, har man 2 skrällar så är V86 alltid ett bra spel, oavsett hur många stora favoriter som vunnit.
Vinner de 3 stora, och du har 2 skrällar ger det minst 20000, och det är inte dåligt.
Men det kan ge betydligt mer...
Det gäller alltså att fundera på HUR man ska spela...
Citat:
Ursprungligen postat av boozty
En v86 jackpot som kanske faller bort lite pga alla V75 dagar på slutet, spelmässigt rätt iskall men trevlig sport när kallblodsderbyt ska avgöras.
V86-1 Jag tror 7 Källna orlando är bästa hästen och en av många tänkbara spikar ikväll men varnar dock för 2 Ippon futura som kan leda länge.
V86-2 Givet förstastreck 4 Aase men 77% känns lite tråkigt, på med hängslen och dubbla med 1 B.W. Gullis.
V86-4 11 Månprinsen A.M. möter väl ett halvljummet gäng, tråkigt singelstreck på nästan 84% men han ska väl bara vara bäst.
V86-5 Det ska bli kul att se 8 Bungle rain äntligen få möta lite tuft motstånd och spårlottningen underlättade ju inte men jag gillar denna och tycker trots läget att det är ännu en tänkbar spik.
V86-6 Min idé är 10 Kitspirit som med hyfsad startrygg bör kunna hamna bra till och även om hon vunnit 2 av 3 segrar från spets bör ha bra chans.
V86-7 Ännu ett tänkbart spikförslag på 2 Galileo men vill man ha hängslen på så tar man 1-2-3
V86-8 Har svårt att bestämma mig men jag tror att den som får ledningen av 5 Raja ribb och 6 Crosby bör ha bra chans, lutar åt att 5 håller ut? 4 Coconut Am kan bli farlig från rygg ledaren?
|