Visa ett inlägg
Gammal 2016-07-30, 13:27   #36
millekung

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 1142
Standard

Jag har några kantbollar som kanske kan vara intressanta, galenpannevarning i avd 3 och 6 haha

Avd 1, favoriten har gått en gång i volt (2014), och aldrig över aktuell distans, vilket gör att jag garderar (ja jag såg också starten senast, men andra förutsättningar idag)

På startvolten finns två roliga: Ma Running har gått jättefint på bf-balans, samma idag. Även Albäcks Amy kan passa på distansen, dessutom bfro första gången. Sen finns det ju ett gäng riktiga långskubbare på sista volten till mumsiga %. Är väl 4 av 5 som kan gå en 13-tid idag, kan räcka hela vägen.

Avd 2, i ett en eller alla-lopp, har jag en rolig vinnare till 6%, Super Benny som gått 13-tider på distansen får nu Uffe Ohlsson upp istället för Billy Svedlund. Om det strular för favoriten så är den kanoninressant tycker jag

Avd 3, tror mest på Hero med bf bak, men skulle det bli den i spets och Uffe i dödens, kanske långskottet Toralf Jubb kan vinna igen! Jag vet att den inte vinner ihjäl sig, men den vann senast på "samma" scenario, spetshäst som dödens kör mot och spurt till slut. Då satt den till över 90 ggr, och hemmatränaren Broberg har haft V75-vinnare nyligen i stallet (Spitcam Jubb)

Avd 5 finns många till låga %, svårt lopp. Oleander Face har gjort bra insatser på V75 förr, nu innerspår och kanske rygg ledaren till 3%. Västerbo Realhigh gör fina långsidor ibland, också låg %, men som sagt finns flera och vet inte riktigt hur man ska behandla det här loppet.

Avd 6 får jag nästan ta på mig tvångströja när jag vill strecka Melanders båda som bara brukar hänga med i vanliga fall... Men om Food Money spetsar framför ngn av Melanders och stänger in Chelsea i tredje inner, samtidigt som Örjan får en dryg sväng i låt säga tredjespår med 8an innan han tvingas fram till dödens kanske det kan smälla nåt enormt i det här loppet. Det är ju ett jäkla scenario, men man måste kanske våga vara liten galen för att vinna också. Dessutom är det inte storlopp idag utan "bara" 150k i förstapris, vilket kan betyda att det inte är en helvässad Örjan heller. Jag är nog knappast den enda som noterat att han styr lite annorlunda beroende på prispeng haha

Räcker ju egentligen med att någon enstaka av dessa vinner för att det ska bli väldigt välbetalt idag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
millekung är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat