2010-07-17, 14:17
|
|
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957 Speedway 2013Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00%
|
17:00 M Vaculik v M Bogdanovs 2.10 @ NB - 4u
Här tycker jag Vaculik blivit lite väl stor favorit faktiskt, han är favorit till totalsegern. Det sistnämnda må vara korrekt, men han är alltför stor favorit att vinna totalen.
Vaculik kan vara lite slö i starten, men är riktigt bra på att köra om i heaten. I semifinalen i Landshut, Tyskland, så kom han på andra plats bakom D Andersson. Han tappade tre poäng totalt och stannade på 12p, han kan bättre med andra ord. Ikväll får han köra på en bana som han hade som hemmabana under 2009, då körde han 7 matcher och snittade 9.85ppg vilket är klart godkänt.
Bogdanovs har imponerat stort på mig under hela säsongen, han är en kommande världsstjärna om han fortsätter utvecklas som han gjort hittills. Han har bra starter och vågar ta till det där lilla extra för att klämma sig förbi och ta ledningen i heaten. Han har kört på kvällens bana en gång, vad jag vet, och det var denna säsong. Då körde han in 16p på 6 heat vilket är kanonbra! Jag tror att kvällens bana kan passa honom och har goda chanser att placera sig bra i denna tävling.
3. M Bogdanovs, R Bach, M Vaculik, P Dudek
5. M Kus, A Laguta, D Andersson, M Vaculik
6. M Janowski, M Bogdanovs, K Woelbert, F Facher
11. W Tarasenko, M Vaculik, J Pavlic, M Janowski
12. M Kus, A Mroczka, M Bogdanovs, D Sperz
15. P Hougaard, J Pavlic, M Bogdanovs, D Andersson
16. M Vaculik, F Facher, A Mroczka, D Ward
17. A Laguta, W Tarasenko, D Ward, M Bogdanovs
18. M Vaculik, K Woelbert, D Sperz, P Hougaard
Det som gjort Vaculik till favorit i denna H2H kan vara att det är hans gamla hemmabana + att han fått två heat där han startar från innern. Dock tycker jag inte det bör spela alltför stor roll, dels med tanke på att Bogdanovs fått innerbana i det heatet där dessa två förare möts samt att Bogdanovs är den bättre startern av de två ungdomarna.
Nä, här har NB gjort Vaculik till för stor favorit. Vi testar doggen med strax under medel!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|
|
|