Visa ett inlägg
Gammal 2016-08-27, 15:10   #79
ExtremtRik

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag utgår från att gårdagens skitbana mu torkat upp. Att det blir sommarbana. Men samtidigt kraftig motvind på bortre långsidan.
Mitt bolag vill ha 7 rätt och bryr sig mindre om huruvida utdelningen är hög.

1) 1,2,6,7,9,10,12 r11-2 (vi inleder med ett svårt lopp, som skall garderas)

2) 4,9,10 r12-2 (detta lopp är också svårt. Streckar de bästa hästarna 10 och 9 samt bäste kusken och tränarens råd även 4)

3) 5 r4-1 (vad skall man säga? Melander körde helt huvudlöst bort sin stjärna efter en tur på Finlandsfärjan till Mariehamn senast. Allt blev fel. Idag är förstapriset en kvarts miljon. Örjan, Erik, Björn och Tobbe är lediga. Ändå envisas farbror Gunnar att köra. Full av revanschlusta kommer han att skärpa sig)

4) 1,3,5,7,8,9,13 r4-6 (lärlingslopp som garderas. Eller lås på 1 och 13)

5) 2,6,11,12 r10-9 (2 och 11 har bäst kapacitet. 11 har dock ännu aldrig vunnit - moralen? 6 nerstruken till fjärdespår. 12 monumentalt kuskförstärkt)

6) 1 r2-9 (världsstjärna i klass med Bold Eagle får med stallkamraten Volstead som livvakt)

7) 1,2,4,8,10 r7-6 (4 och 8 är ett bra lås. Tar dock med några till utan att få plats för 7)

Kostar 1470:-. Lycka till!
Ja första är öppet, lade precis till 12an oxå, imponerande näst senast, och i öppet lopp ska den oxå ha chans.

Andra tycker jag inte är särskilt öppet, Min bästa spik i omgången (om man inte räknar Nuncio som sådan till 76%) spik är 10 Le Miracle som var grymt bra som tvåa senast, bakspår är självklart ett handikapp men ser bara 4 Picasso Sama emot. Sen är ju trav alltid trav så jaja...

SM Kallblod.... Lotterian.... Här ska väl Månprinsen vara klart bäst, men vass kusk på Hulte Magnus vid favoritfall och sen var ju Odin Tabac hiskelig i våras, rapporteras bra nu. Tveksamheter på favoriten (senast) och Odin Tabac (inte startat sedan Maj) gör ju loppet potentiellt svårtippat, någon av Le Miracle, Nuncio och Månprinsen bör man väl fälla rent spelmässigt, två kan kanske omgången tåla....

4) Strecka på... eller Withma!?

5) Chansspik 11 M.T. Kingsize i lopp som annars kräver stor gardering, 7 Walle West bra i enklare gäng innan.

6) 76% känns nästan i underkant på 1 Nuncio, sen kan man fundera på om 7% på Piraten är värt att betala för, jag gör det och har dessa två.

7) 4 6 8 10, normalt är väl 8 ett kallt spår på kort men Tobin Kronos är grym...
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat