Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-03, 19:08   #133
Karlsson73

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 974
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är mycket vi inte vet om och ska uttala oss om. I vissa fall är det enormt viktigt att skötaren och hästen trivs bra ihop för prestationen, i vissa fall inte alls lika viktigt. Hur det sett ut hos Puro 2016 efter att skötaren lämnat får vi aldrig veta.

Det finns som sagt mycket annat än maximera output i form av vinstpengar när man väljer sina vägar som ägare. Hållbarhet på hästarna, upplevelser på och utanför banan osv. Exakt hur resonemanget gått här vet vi inte, men det är ju troligt att det är flera saker som spelat in. Hade man enbart gått på pengar så lät man dem nog vara kvar hos Puro, så mycket kan vi vara överens om.

On topic så tycker jag om omgången att vi har några överskattade kort:

-Scellino på 58% i skrivande stund är ett jättefavoritskap som är väldigt omotiverat! Det är ett bra ekipage med bra spår men också jättelångt ifrån en straffspark! Spetsfavoriten Top of the world 8% blir min chansspik.

-Tudor Kronos 51%. Spikar istället To be or not to be 21%, tar han bara starten och kör taktiskt riktigt (jämnt hårt tempo) så är det där stenklart!

-Nadal Boline 30% är hårt i gulddebut på sprint utan rimlig chans på spets. Loppet håller ingen kanonklass men det är inga vidare förutsättningar alltså. Lägger mycket hellre mitt andrastreck på spetsvinnaren Je taime express 12%!

1,2
1,2,4,5,6,7,8,11,12,14
1,3
1
1,3,5,6,7,9,10
1,2,3,4,6
1
Lars Brindeborg två kanoner till start i dag 0 kr inkört.
Petri Puro en medelmåttig till start i dag 110 000 kr inkört och V75 vinst.
Vems hästägare mår bäst i kväll?
Karlsson73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat