6 Zeus Karsk (V86-4) galopperade direkt från springspåret senast och avslutade sedan tungt till fjärdeplatsen. Vi ringer Peter G Norman inför kvällen.
Är det galopprisk från springen igen?
- Det borde fungera i kväll. Uffe som körde sa att den främre volten var sen den gången och när han vände upp hästen och skulle ladda på, ja då stod hästen med bricka fem mitt i vägen och det blev galopp när han var tvungen att ta igen Zeus Karsk.
Ohlsson kör igen.
- Ja, nu har de fått bekanta sig med varandra och läget är identiskt. Så det borde inte vara någon större galopprisk, hästen brukar inte hoppa. Han är rätt så snabb från start och han ska köras i spets om han kommer dit.
Han såg fin ut efter galoppen - formen?
- Hästen är väldigt bra i ordning efter en svacka i somras, med nåt skit i kroppen, I lilla comebacken satt jag fast med honom och gången efter spurtade han bra i skymundan efter att ha dragits bakåt. Uffe sa att han nog vunnit om det löst sig sista 400 senast också. Att Uffe väljer min i stället för 3 Ariana som han var uppsatt på och vann med senast är ett bra tecken. Det är bra när kuskarna tror på hästarna. Inga ändringar.
Källa: atg.se
Tror jag får tänka om... några timmar kvar som tur är.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|