Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-09, 00:04   #14
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

1
Sjuan köper jag inte alls som favorit. Utgång på derbyhästen med finläge och kuskplus är helt givet, likaså den breda garderingen. Här går nästan ingen säker.

2
Kollektivtänket var nära att fälla mig här, dubbla med 1,2 och sen färdig. Men Casmira öppnar ju som en traktor och jag gillar inte att etta har så många galopper i raden. Knappast givet med någon ledning heller för så blixtrande är den inte, men troligt att det blir SOS på walk over från övriga. Hoppar nog Casmira helt och 5,6,9 ser ut som intressanta bortglömda ekipage.

3
Det är ju svårt att se att någon ska ta sig förbi Sugarlight och är den då i ordning ska den då inte förlora, inte ens om det kostar en del att ta sig dit. Coldtown är redan klar för final om två veckor och jag tror att Ohlsson lämnar walk over i början också. Kanske lite väl krattad väg där för Peter om de utanför lägger sig platt i början. Då kanske Explosive kan överflygla i början? Lutar ändå mot en tråkig storfavoritspik här, det finns andra lopp som jag hellre målar.

4
Att Guli Glöd (Busen...) och Björs Frej (hopplöst inne) ser ut att bli så hårt spelade begriper jag inte. Det normala är att storfavoriten sopar hem det där enkelt. Blir spik eller utgång ihop med 1,4,5,9!

5
Här har jag preliminärmålat hela startlistan! Sprint och låg klass är en typisk skrällproposition. Men överlägset bäst chans måste Untersteiner ha med favoriten (kuskplus+startsnabb+läge+form). Gillar inte så mycket att det ska laddas hårt från innerspår bara i och med galopprisken. Att Bloody Valentine är närapå jämnspelad begriper jag mig inte på, sida vid sida tar den aldrig en längd. Ser inte att den ska kunna vinna om inte Peters galopperar i startkörningen, även om det nu verkar vara en bra häst i form. Får läsa på lite mer här och rensa men utgång Untersteiner och bred pensel lär det bli!

6
Stänger nog matematiskt på 1,6. Just startmetoden skulle väl kunna göra att någon tredje kan vinna men de där ekipagen är allt huvudet högre här!

7
Lurigt lopp som jag ärligt sagt är lite dåligt påläst på men Palermo Broline sticker ut. Bra läge, en jämn rackare med både bra tränare och kusk. Sunt förstastreck och utgång. Om den inte blir alltför hårt spelad kan jag nog tänka mig att spika och använda de strecken i guld men normalt sett blir det utgång och bred pensel här!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yoozoo (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat