Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-09, 15:58   #39
Speedyearl

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Sägs vara liknande effekt som uppnås med EPO, Cancermedicinen som ökar syrebärande förmågan/röda blodkroppar och användes flitigt i Cykelsporten, Mühlegg som Elofson jagade ihjäl sig efter, använde EPO om jag inte minns fel.

Har för mig att sideffekterna, till kobolt-tillförsel, förutom de som nämns i tidigare postad artikel bla är en extrem infektionskänslighet, där små sår kan leda till blodförgiftning, vanliga infektioner till allvarliga sjukdomsförlopp osv.

"Effekten", borde logiskt inte vara omedelbar som en del andra preparat men förstås väldigt mycket snabbare än "ärlig" träning.

Att ha det i kroppen måste väl betyda att det går ur långsamt, annars vet ju alla tränare att den sparring man får i ett lopp är svårare att åstakomma utan negativa psykologiska effekter i träning vilket kunde tala för att "gå på kobolt" i lopp, för inte kan väl kobolt idag fortfarande vara en "steget före" -drog (tänkt att flyga under radarn)??

( Dock, det har sagts mig (måhända ett villospår) att det där med röda blodkroppar hos en häst inte är någon särskilt effektiv doping, de har redan sådana i överflöd.

ITPP som var på tapeten för några år sedan har mer omedelbar effekt i den syrebärande förmågan och var ett tag "steget före". )
Enligt en artikel på travronden är det spårbart i 6-10 dagar eftaråt.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat