Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-09, 20:01   #2
maximalvinst
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 1 366
Sharp$: 12138

Sportsbetting
Stats: 144 - 114 - 1
ROI: 117.58%
Vinstprocent: 55.81%

Standard

Lite riktlinjer för hur jag handicappar de olika sporterna, samt regler och damage-control.

MLB: försöker att följa streaks. Söker efter matchups med värde. T.ex två lag som träffar bollen bra just nu innebär spel på hits. Kollar också efter var matchen spelas samt väder och vind. Mannen bakom plattan (umpiren) är också viktig för antalet hits i matchen.

NCAAF/NCAAB: de lägre serierna i football och basket. Använder mig av statfox.com för att titta på power-ratings och skapa mina egna spreads och linjer. Sedan är också motivationen och hemmaplansfördelen stor i dessa serier.

NBA/NHL: situationshandicapping: Lägger spel mycket utgående från ett lags spelschema. Ser ifall de är utvilade, skadefria osv. Ett sätt som funkat bra här är att spela emot ett lag som just kommit hem från en lång borta turné. Första matchen hemma efter en lång bortaturné kan ofta vara svår att koncentrera sig på eftersom spelarna varit borta från sina familjer ett tag, som kan påverka koncentrationen.

Regler och damage-control:

Tanken och målet med detta ärnaturligtvis att vinna pengar, och testa och utveckla mina teorier och ideér.
Satsningarna kommer att vara samma summa på alla matcher. Jag väljer en summa enligt min bankrulle och spelar samma insats tills jag uppnått en viss summa och ändrar därefter.

Jag har inget egentligt tidskrav här iutan det får ta den tid det tar. Försöker att limtera spelen och inte spela alltför mycket. Men jag har inga regler för hur många matcher per dag jag spelar, spelar där jag ser värde helt enkelt. Sen om det är 10 på en dag eller 2 på envecka spelar ingen roll.

Jag vill heller inte ta detta alltför allvarligt. Jag vill hellre ha en avslappnad inställning till det och inte förvänta mig alltför mycket. Då brukar det gå bättre. Länken till min mitt spreadsheet kommer snart. Now, let´s have some fun and play some ball!!

Senast redigerad av maximalvinst den 2016-09-09 klockan 20:23.
maximalvinst är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat