Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-14, 05:19   #164
hatten1

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Intressant att det finns så många kemister här, enär jag erfarit information från en analytisk kemist. Själv är jag naturligtvis inte skickad att avgöra vad som är korrekt i frågan, men kanske är Viroid det? Likväl litar jag på min uppgiftslämnare fram tills någon med kunskap uttalar sig, än så länge har jag inte noterat detta.
Förutom vid presskonferensen i norge, där det tydligt uttalades" Proverna är inte speciellt dyra" Vad nu det kan innebära i sak. ST anser tydligen att proverna är dyra, enär det var Norge som tvingade fram provtagningen( som dock analyserades i Sverige)

Det ligger så enormt många begravda hundar överallt på alla stallbackar, liksom med önskvärd tydlighet även på den asfalterade ( för säkerhets skull måhända?) parkeringen utanför silvergrisen. Att ST inte vill riskera odörer vid upptining av prover, är måhända förståeligt med tex Estlandskatastrofen i minne, men ingen direkt övertygande argumentation har skett för att förklara att inte Koboltprover togs på Souloys hästar i Sverige, samt togs det i Danmark/ Finland? Skeptisk!
Det är kanske så enkelt som att Norge har färre ägg i korgarna än de övriga i norden, och har lite högre rättspatos? ( kanske visa av erfarenheter inom humanidrott? )
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat