Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Här snubblar du till rejält.
Mjukvaran var aldrig särskilt avancerad. Motsvarande teknik finns tillgänglig i mycket billiga alternativ på marknaden.
Kombinationen av JP & "Endast alla rätt" blir inte ok/ok bara för att du tar bort rakeback-möjligheten. Det är generalfel i alla lägen.
Det är fel även för V64. Och din observation av fördelningen mellan V64 och V6 för "icke"-JP-omgången säger exakt noll om hur spelformen skulle utvecklas över tid om alternativet tas bort.
Eftersom alternativet finns tillgängligt så hålls vardagsspelet igång även när det inte är JP. Om det togs skulle till slut inte ens JP-omgångarna få särskilt märkvärdiga omsättningar och det allmänna intresset för spelformen skulle dö ut.
Fördelningen mellan V64 och V6 kan ge vid handen att V6-alternativet inte är särskilt populärt. Det du helt missar att det är ett tecken på att kollektivet trots allt HAR lite koll då många delar upp insatserna i V6 och V64 beroende på svårighetsgraden på de utfall de har valt att spela.
|
Nu har de ju begränsat möjligheten att reducera en del, och det tycker jag är bra. Om de skulle plocka bort alla former av filspel helt skulle jag faktiskt välkomna det även om jag själv använder mig av det.
Hur V64-omsättningen skulle utveckla sig utan V6-alternativet kan vi bara spekulera i. För min del tror jag inte alls på att det skulle dö. Och angående kunskapsläget hos kollektivet köper jag inte ditt resonemang. 10-20% spelar alltid V6, 70-80% alltid V64 och sen finns några där emellan som alternerar mellan V64/V6 beroende på svårighetsgrad och humör och även de som spelar reducering via mjukvara och delar upp sina ägg i de båda korgarna direkt i programmet. Någonstans där ligger det tror jag. Den stora majoriteten spelar inte V6 med resonemanget att man inte vill gå miste om pengar ifall de får 4-5 rätt och stor utdelning. Även om sannolikheten att fixa stor utdelning i sidopotterna är försvinnande liten för de rader de lämnar in.
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Kul att du tog upp Lotto-exemplet.
En rättvisare spelform finns inte. Alla som lämnar in sina rader har exakt lika stor chans per rad att vinna som någon annan i varje omgång.
|
Ja men de som enbart spelar jackpott på Lotto får bättre återbäring över tid än de som spelar varje omgång. Det är ju en av sakerna som dras fram av jackpott-hatarna, att det är så synd om de som bidrar till jackpotten jämfört med dem som enbart "roffar åt sig" när det delas ut.