Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-14, 16:36   #26
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nu har de ju begränsat möjligheten att reducera en del, och det tycker jag är bra. Om de skulle plocka bort alla former av filspel helt skulle jag faktiskt välkomna det även om jag själv använder mig av det.

Hur V64-omsättningen skulle utveckla sig utan V6-alternativet kan vi bara spekulera i. För min del tror jag inte alls på att det skulle dö. Och angående kunskapsläget hos kollektivet köper jag inte ditt resonemang. 10-20% spelar alltid V6, 70-80% alltid V64 och sen finns några där emellan som alternerar mellan V64/V6 beroende på svårighetsgrad och humör och även de som spelar reducering via mjukvara och delar upp sina ägg i de båda korgarna direkt i programmet. Någonstans där ligger det tror jag. Den stora majoriteten spelar inte V6 med resonemanget att man inte vill gå miste om pengar ifall de får 4-5 rätt och stor utdelning. Även om sannolikheten att fixa stor utdelning i sidopotterna är försvinnande liten för de rader de lämnar in.

Ja men de som enbart spelar jackpott på Lotto får bättre återbäring över tid än de som spelar varje omgång. Det är ju en av sakerna som dras fram av jackpott-hatarna, att det är så synd om de som bidrar till jackpotten jämfört med dem som enbart "roffar åt sig" när det delas ut.

Tar du bort fil-spelen så kommer vi att få "inlämningsrobotar" istället. Det var så Jokersystemets första automatiska inlämning fungerade.

10-20% är andel av inlämnade rader. Andel av inlämnade system ( som inte är en exakt, men någorlunda rättvisande indikator på andel av spelare ) vet vi inget om.

Och angående vad som är "fel" med JP så är det inte i första hand att det finns spelare som bara utnyttjar och aldrig bidrar. Utan snarare att de som spelar på lätta rader inte får sin beskärda andel av vinstpotten när de utfallen väl slår in. Mitt förslag är att flytta upp och ner pengarna istället för att skicka vidare till jackpots. Att småspelarna inte till slut tröttnar är oerhört viktigt.

Ditt resonemang om att många som borde spela V6 inte gör det. Och dessutom av fel anledning håller jag med på. Det problemet fanns även på V75/V86.

Anledningen till att "Endast alla rätt" på NÅGON spelform med jackpot är fel i grunden är att den kan användas mot högutdelningsrader fast det egentligen var tänkt som en funktion för att göra omgångar med troligt låg utdelning spelbara.

Genom att slopa jackpot och istället flytta om pengarna enligt samma tänk som fanns på "gamla lördags-V65" skulle man kunna uppnå den effekt man ville ha från "Endast alla rätt".

Och till slut: Eftersom Jackpot i grunden är dåligt så blir super-jackpott per definition ännu sämre. Om inte av teoretiska spelstöts-skäl så garanterat av negativa effekter av långtidsinlåsning av spelarkollektivets medel.