Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-14, 16:44   #27
boozty

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det var din tolkning. Inte så nära min poäng men om jag ska utveckla lite så kanske du kommer närmare. Det jag menar är att det finns inget dolt eller hemligt här som folk inte har tillgång till. Precis som alla vet att det delas ut mer pengar när det är jackpott på lotto. För övrigt har jag aldrig hört någon som är förbannad på att Svenska spel fryser in lotto-pengar i tid och otid och att det är synd om de som spelar lotto varje vecka jämfört med de som lägger sin rad enbart vid jackpott.

Och för dem som spelar bort alla pengar de har månad ut och månad in gör det absolut INGEN skillnad för om man skriver om jackpottreglerna eller något liknande. Kontot är lika tomt ändå. Och det har inget med människosyn att göra, bara ett konstaterande av hur verkligheten ser ut.
Det finns ett annat sätt att se på saken oxå. Det är vida känt att travpengar omsätts i stor grad om och om igen så vinner någon x kr så omsätter dom en större del av dom igen, chansen att det skulle hända på lotto är nog försvinnande liten. Förlorarna vad jag kan se det är nog travsporten i det långa loppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+22), Strappa71 (+22)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat