Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-14, 17:20   #29
addictedtoraw

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 1276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det var din tolkning. Inte så nära min poäng men om jag ska utveckla lite så kanske du kommer närmare. Det jag menar är att det finns inget dolt eller hemligt här som folk inte har tillgång till. Precis som alla vet att det delas ut mer pengar när det är jackpott på lotto. För övrigt har jag aldrig hört någon som är förbannad på att Svenska spel fryser in lotto-pengar i tid och otid och att det är synd om de som spelar lotto varje vecka jämfört med de som lägger sin rad enbart vid jackpott.

Och för dem som spelar bort alla pengar de har månad ut och månad in gör det absolut INGEN skillnad för om man skriver om jackpottreglerna eller något liknande. Kontot är lika tomt ändå. Och det har inget med människosyn att göra, bara ett konstaterande av hur verkligheten ser ut.
Det blir lite som att säga "Läste du inte det finstilta i villkoren, det står där?" Folk är inte så dumma som man tror, de är betydligt dummare. Och att då konstruera upplägg där dom som inte orkar bry sig /inte begriper bättre ska spela till sämre villkor är rent ut sagt cyniskt.

Och nej, jag gör mig inga illusioner, har förlorat speloskulden sen länge, men för den skull tycker jag att det är rätt äckligt. Jag tror nog båda att vi ser samma sak. Du har bara inget problem med det. (För dom har ju ändå tomt på kontot i slutet av månaden...)
Det som stör mig mest är att Atg låtsas värna småspelarna när man i detta fall gör precis motsatsen. Precis som med VR och Boost. Vi värnar om dom små och vill bjuda på en trevlig upplevelse. Yeah right, Hasse.
addictedtoraw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat