Läst igenom och det är ganska avancerade resonemang. Så här ser jag på det hela förenklat...
Jag är själv en småspelare. Ändå spelar jag ALLTID V6 just av anledningen att jag förstår det idiotiska i att inte göra det. Det handlar i grunden om att maximera sina vinster. Och att just skattmasen tar alltför stor om man ändå siktar på att "få tillbaka insatsen". Det blir allt som oftast på sin höjd endast ett litet plåster på såret om man lyckas få några fyror ändå.
Vad gäller Winter Burst som tråden handlar om så förstår jag inte de som jagar pengar fler än endast på nyårsafton den veckan.
Spara pengarna och gör ett större system den gången. Gå ihop med några polare och gör ett system på 10000 rader åtminstone och ge er själva chansen.
Det kan låta enkelt och självklart, men jag gissar att få har disciplinen att avstå att lägga småslantar tidigare under veckan bara för att vara med...
Det är väl just det också ATG vill? Se att V75 som produkt höjer omsättningen mot V64 enbart för att förbättra siffrorna. Varför lira ett svårare spel en tisdag med 25% (en mycket grov gissning - det kan vara mycket mindre än så...) av omsättningen mot en lördagsomgång?
Som småspelare blir jag enbart less på V75 när det ska gå hela veckan efter jul. Det är som man varje dag ska gå ut och försöka fälla en björn med en pilbåge. Då satsar jag hellre på att gå ut och fälla den stora björnen på sista dagen av året, och tar då med mig ett något bättre vapen...