Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Du är den förste jag hört som svalt vitamin-valsen. Med hull och hår vad det verkar, inte ett tvivel verkar du ha. Var du på Westergårds sida direkt de hade hittat han fiffel också och vänder först nu när domen kommer? Nu sitter ju ingen av oss med full insyn men att flera travförbund gått ihop och arbetat under lång tid med det här innan de gått ut med det och raidat Solouy plus att samtliga aktiva inte har andats ett tvivel om skulden säger mig att sannolikheten för att försvaret är skitsnack lika långt som alla andra som försöker krypa undan dopingdomar både inom humanidrott och i denna sport.
Skadeglädje är väl helt rätt att känna mot den som fuskat sig till sin egen glädje och framgångar på bekostnad av andra? Att tycka synd om sådana istället för att fördöma dem är numera svenskare än jantelagen skulle jag vilja säga. Landet PK-lagom i ett nötskal.
|
Westergård har medvetet gett sina hästar antiinflammatoriska preparat före tävling i syfte att öka deras prestationsförmåga utan att notera dessa behandlingar i hästarnas hälsokort, varför skulle jag någonsin ha försvarat det beteendet?
Jag är möjligen den enda som uttryckt denna åsikt men det finns till exempel en svensk stortränare som flera gånger besökt haras de ginai och som har svårt att se att Souloy skulle medvetet ha fuskat sig till alla sina framgångar. Och jag ställer då frågan igen, om nu Souloy konstant dopar sina hästar, varför var då t.ex. un mec ren i Åby stora? Och den här så kallade valsen du pratar om, har du mer insyn än någon annan vad gäller sanningshalten i Souloys förklaringar? Och vad gäller raiden hos Souloy så har han varit fullt tillmötesgående.
Jag är ingen expert på kobolt men har lyckas läsa mig till att en omfattande studie visat att kobolt inte har någon prestationshöjande effekt på hästar, det skulle förklara varför un mec var minst lika bra i åby stora som i elitloppet.
Och har verkligen Souloy fuskat sig till framgångar? Jag skulle verkligen inte uppfatta mångmiljonbelopp som ska betalas tillbaka som en framgång. Vilka andra stora segrar har han fuskat sig till utan att bli upptäckt? Presentera de bevisen, tack!