Citat:
Ursprungligen postat av DanneKing
|
med risk för att låta som rötägget, var finns bevisen för att Åke gjort något? Grisfösare kommer man ingenstans med...
Precis som föregående talare så är det väl troligast att man använd kobolt i träningen och tanken är att trappa ner inför tävling. Sen om det är högmod eller dumhet som gjorde att man faktiskt tävlade med det en fråga om gör bäst att sätta de anklagade i kval och oss andra i undran.
Även om vår inhemska travsport givetvis som igenom ett trollslag inte är helt ren så är det här ändå ett enorm stort fall i rätt riktning! Och jag har svårt att se någon slå hål i det resonemanget. Ni är välkomna att försöka!
Något jag är väldigt intresserad av efter det här är hur gränsvärdena ser ut mellan de olika förbunden! Om det är så att kobolt i enorma halter är godkänt i Frankrike men inte i Norden är det ju såklart en annan sak än om det är förbjudet överallt. I alla läget är det förkastligt ur djurskyddssynpunkt efter vad jag läst mig till men det kan ju vara närapå tillåtet för det.
Hur det än är borde nog detta belysas från många håll för att bidra till en förändring till det bättre. Inget ont som inte för något gott med sig brukar jag säga och det här känns verkligen inte som något undantag. Större medvetenhet och intresse/debatt kan omöjligen vara fel.