Något annat än att Shadow Woodland i spets och att Nadal Broline i dödens efter 500-800 meter vore en överraskning och sedan kommer ingen göra någonting i loppet då det innebär att man får köra i tredjespår in i mål.
Det kommer däremot gå mycket fort sista 300-400 och bli en ren speeduppgörelse mellan Shadow Woodland och Nadal Broline är min gissning, då det blir helt omöjligt för någon att ta något bakifrån.
Vem som vinner av dessa 2 då det gått mycket sakta i 1500 meter är svårt att säga tycker jag och jag tror inte att det är omöjligt att Shadow Woodland håller undan med det här scenariot även om det tveklöst är så att Nadal Broline är den bättre hästen.
Det enda som skulle kunna röra om i grytan är att någon annan synar dödens före Nadal Broline och tvingar Ulf Ohlsson köra i tredjespår, men vem skulle göra det?
Tråkigt lopp där man på förhand ville lägga en del av insatsen åtminstone på D.D's Hitman