Citat:
Ursprungligen postat av boozty
Ja nog lär Nadal vara den bättre hästen men nu har ju Shadow kortaste vägen till mål och jag undrar om inte Shadow kan vinna en speeduppgörelse mot Nadal även om dom fått bra resa båda två? Blir det ett fusklopp och speeduppgörelse sista 300 så är jag inte helt övertygad att Nadal bara ska gå och vinna? I min bok krävs de press hela vägen för att Nadal ska vinna och det lär vi väl knappast se när stallkamraten sitter i spets eller ska vi hoppas på att Kontio bestämt sig för att köra offensivt och som vanligt inte kan ändra taktik oavsett hur loppet körs?
EDIT: Om nån skulle få för sig att det ska bli fartfyllt lopp och offrar sin häst kan väl mycket väl DD komma in i matchen ifrån ett bra smygläge?
|
Absolut är chansen stor för Shadow att hålla undan i spets i en speeduppgörelse sista 300!
Diskussionen var aldrig om vem som skulle vinna på lördag, har även jag poängterat att det kommer bli en lugn dödens då bägge är från samma stall.
MEN, skulle de vara full körning så är iaf jag övertygad om att Nadal tuggar ner Shadow utvändigt och att han är bästa hästen är i mina ögon självklart.