Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-26, 16:32   #58
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1401
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
jag tror du missar en väsentlig sak: spelare är väldigt olika i vad som är viktigt för att klassas som "bäst" - en sådan klassificering är per definition subjektiv. Jag är övertygad om att PC-versioner har tiden mot sig och där hämtar du inte hem det stora antalet framtida användare. Snart har ingen "normal" spelare en PC hemma för vardagsbruk, utan den klumpen plockas fram allt mer sällan.. Det finns brutala siffror kring hur den faktiska utvecklingen ser ut.

För de flesta "mobila" travspelare kommer därför aldrig ett PC-program vara bäst. För flera som skriver i dessa trådar är det annorlunda just nu, ofta för att ni skiljer er från den stora massa ex jokersystemet vill nå.

Jag tror inte man kan likna utvecklingen här vid den kamp som skedde på kamerasidan som jag läst en del göra - digitala kameror var funktionsmässigt överlägsna. Men det finns likheter...
Ett , för många fullt tillräckligt web-program, kan alldeles säkert konkurrera ut alla andra affärsmässiga pc-klienter.

Den som är "mobil travspelare" och sätter taket på utrustningen vid surfplatta har redan på förhand valt bort "det bästa" och nöjer sig uppenbarligen med "tillräcklig".

För mig är inte en tillgänglighet under 99.999% tillräckligt.

Det finns ingen tvekan om att du har helt rätt på att det stora antalet framtida användare finns att hämta hem inom PC-versions-facket.

Och naturligtvis har du rätt att "bäst" per definition kommer att vara subjektivt.

Däremot håller jag inte med om att det program som har störst marknadsandel och flest personer använder sig av är "bäst". Det räcker med att det är tillräckligt bra.

Och framförallt så räcker det med att de flesta förmodligen inte har en aning om att det finns billigare alternativ. Det har ju t o m gått så långt att namnet på marknadsledaren blivit en synonym för en hel spelteknik.