Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-28, 07:13   #985
kisumu
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1438
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Är du inte jätteskicklig så kan du inte leva som sportspelare och bör följaktligen inte satsa något alls.

För att kunna leva på spel måste följande två kriterier uppfyllas. Stora spel. Många spel.

Spelar ingen roll hur skicklig du är om inte volymen på både antal spel och insats är tillräckligt hög.

Ett exempel. Du har en ROI på 105% (vilket nästan ingen har).
Du omsätter 5000 om dan. 10 X 500 kr.
Om du jobbar så 365 dar om året kommer det inbringa exakt 91.250 kronor före eventuell skatt.

Den som känner att han har en bit kvar upp till dom ringa kriterierna i exemplet bör alltså inte säga upp sig från tidningsrundan.
Just precis därför man inte ska hålla på med betting utan gå över till trading på oddsmarknaden. Några timmars gogglande på nätet (börja med flashbacktråden "oddstrading") så kan man vara igång. Wagners exempel
som ger 250 kr/ dag vill jag påstå är avsevärt mycket lättare att uppnå via trading. Kräver dock tålamod vilket ofta är en bristvara.
Själv tradar jag några timmar om dagen vilket ger en hyfsad extrainkomst.
Är helt omöjligt att nå den omsättning och roi som jag har via traditionell betting. En del av vinsterna satsar jag på streckspelen på svenska spel för att med hjälp av stora system ge turen en möjlighet att berika mitt liv.
Jo jag känner till de olika avdragen på svenska spels produkter och måste därför hoppas på att turen finns där ngn gång om året.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat