19:00 P Pawlicki (Rospigg) v
P Karlsson (Dackarna) 1.90 (1x2) @ B365 - 6u
Pawlicki har snittat 2ppg (2 hemmamatcher) denna säsong och man får väl tänka på att det är hans första år i Elitserien, killen är trots allt bara 18 år. Han kör bra i både Polen och England, det är nog bara en tidsfråga innan det börjar stämma i Sverige med. Så här har lagledaren Mikael Teurnberg sagt om unge Pawlicki inför kvällens match:
Citat:
|
När vi värvade honom visste jag bara att han var en mycket lovande förare. jag tycker att han gjort det man kan förvänta sig, och lite till, av en 18-åring som kör sitt första år i Sverige. Han behöver lite mer tid för att köra bra även på vår bana i Hallstavik, sedan blir det kanonbra.
|
Om det inte finns Elitserierutin i Pawlicki så finns det desto mer i Peter Karlsson som fyller 41 i år. Han har inte kört på Orionparken sedan -08 i Elitseriesammanhang men han verkar trivas på banan ändå, -06 10p (6h), -07 12p (5h) & -08 10p (5h). Har gått lite upp och ner för Karlsson denna säsong men han tar sina poäng. IMO ska det skilja minst 2-3p mellan dessa till bortaförarens fördel ikväll så jag testar till 1.90 med strax över medelstake.