Satsar på fjärde V7:an i rad då, även om omgången känns otroligt trist på förhand med sannolik jackpot igen.
Som tidigare nämnt står första loppet mellan två hästar och Bravo Navarone är den sannolika vinnaren med tanke på utgångsläget. Jag har svårt att se Victory Bonsai krossa denne från dödens även om detta också är en ruskigt bra häst. Resterande hästar i loppet känns som ren utfyllnad och det finns ingen av dom som kan hota dessa två eller ens vilja göra jobbet för att underlätta för Victory. Här vinner favoriten Bravo Navarone och resan mot ytterligare en jackpot har börjat!
I andra loppet finns det väl viss skrällchans även om jag själv inte tror att vinnaren hittas utanför de fyra mest streckade. Uffe kanske kan leda runt om - men han kommer inte vara någon 8% på lördag.
Jokivarren Kunkku vinner tredje och vi har ytterligare en favoritseger - även om denna favorit kanske inte blir så där gigantisk. Junifaks kanske kan leda runt om? Antal streck får avgöras efter insatsprocenten satt sig.
Förhoppningsvis kan det hända något i fjärde som trycker upp utdelningen lite. Digital Engine runt om? Rolig procent just nu i alla fall. Tveksam om Ove A prickar starten när det är V7 dock - känns ofta lite nervig.
1,3,4,5,11 kommer man långt på. Uffe runt om igen?
Borde räcka att strecka sydhästarna i sjätte.
Dags för Serious Try i sista? Gjort två fina lopp nu - borde stå på tur för seger snart. Finns dock lite mostånd i loppet. X Factor har siktat hit och kommer sannolikt toppad. Roligast på tidiga strecken är Sambucus PR, hoppas den blir bortglömd.
Två starka spikar och låg skrällchans i de flesta loppen. Låg utdelning och jag blir förvånad om det ger utdelning på femmorna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|