Visa ett inlägg
Gammal 2016-10-08, 03:22   #90
oggeb

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6564

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Men det är ju självklart! Har inte sagt något annat...Det räcker för mig att veta vilka kuskar som är de absolut bästa, dålig eller bra häst spelar ingen roll. En sämre häst kan med bra kusk och andra positiva faktorer vara ett givet streck vid gardering.

Jag behöver inte titta vilka kuskar som vunnit på Skellefteå bana sen 1989 för att ta beslut om jag ska strecka kusken eller inte.

Vettiga statistiska sanningar behöver du inte ta upp med mig för det har jag järnkoll på. Hintade lite i inlägget nyligen hur viktigt det är med just spår statistik.

BTW du verkar inte vara klar i skallen, bättre att lägga sig då. Du missuppfattar allt jag säger och drar knäppa slutsatser att jag inte skulle vara insatt i sporten eller tror att statistik inte är viktigt..

VETTIG statistik är A och O!
Utan att veta så tror jag inte att du har koll på varje kusk i Sverige och hur ofta denne har vunnit på respektive bana - men jag kan ha fel. Isåfall är statistik onödigt för dig och jag har fel i allt jag har sagt. Men detta gäller bara dig isåfall.

Men du verkar fortfarande vara helt ovillig att ta till dig statistiska sanningar så länge du inte själv vet om dom på förhand.

Angelica Holm, hon som kör hästen först på turordningen efter Jokivarren Kunkku, har t. ex. vunnit ett lopp på Skellefteå de senaste två åren. Hon har vunnit V75 EN gång i karriären. Är det intressant statistik för dig?

Angelica Holm som har åtminstone 1,3 av 19 miljoner spelade (plus alla miljoner som inte tagit en reserv för Jokkivaren Kunkku (säkert 2 Mkr)) på sig i dagsläget är inte värd att nämna i statistiska sammanhang för dig?

Vilken statistik är viktig för dig? Enbart spårstatistik på aktuell bana? Rättare sagt - vilka statistiska parametrar tar du hänsyn till när du tippar trav?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat