Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Ja, försök rekrytera folk ut till Solvalla med kollektivtrafik som är närmast obefintlig, eller så tar det en evighet att ta sig dit. ATG är ett företag som inte kan erbjuda optioner eller delägarskap, som inte har häftiga kickoffer eller massor av flashiga kunder som ger bra kontakter för framtiden. Inga utlandsfilialer man kan söka till om man ruttnat på Sverige, och så kanske Sveriges mest omoderna datasystem för ett bolag i den klassen ovanpå det. Jag skulle inte vilja vara rekryteringsansvarig där.
Jag känner en hel del IT-folk, men jag tror inte en enda en av dem skulle kunna tänka sig att jobba för ATG ute i Brommas utkanter.
Risken är väl rätt stor att om ATG nu omorganiserar och låter en massa anställda söka om sina tjänster så kommer de att tappa folk.
|
Anledning till en omorganisation och att tvinga redan anställda söka om sina jobb görs för att bli av med dom som inte duger/presterar tillräckligt.
Med andra ord, man behåller dom som är bra och fyller upp luckorna med ny personal.