Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-19, 12:54   #1
Jespaah

Jespaahs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 104
Standard

Dagens (19/1) handikapp-spel!

Dagens handikapp-spel!

Handikapp-stats: 5/9. Snittodds vinst: 2.62

Statsen skulle ha varit 7/9 om inte Southend reducerade på övertid mot Huddersfield samt att Sporting Gijon reducerade mot Atletico Madrid i 92:e minuten efter att Aguero haft 3 frilägen...

Huddersfield Town - Bristol Rovers 20.45

Jag spelade handikapp på Huddersfield i deras senaste match mot Southend, då hade de 2-0 länge men på övertid så lyckades Southend få in en boll och det var ridå ner...

Jag spelar handikapp återigen på Huddersfield because:

- Huddersfields hemmaspel. På 13 matcher är det 10 vinser och 3 oavgjorda. 36-9 i målskillnad. Imponerande. Bara oflyt att de släppte in ett mål mot Southend senast.

-Bristol Rovers bortaform. Bristol har inte tagit poäng borta i ligan på 7 ligamatcher, och har blivit nollade senaste tre matcherna. Bristol Rovers har de liksom Roda JC svårt att hålla nollan.

- Senaste matchen. Huddersfield mötte Southend den 16:e som sagt och borde ha vunnit med handikapp där. Bristol Rovers är fortfarande kvar i förra decenniet och förlorade med 2-0 borta mot Millwall den 28:e December. Huddersfield har alltså matchtempo.

Jag spelar handikapp på Huddersfield igen, de är helt suveräna hemma och här hoppas jag på andra gången gillt. Huddersfield-1 till 2.65.

Roda JC - PSV 20.00

Klasskillnad lagen emellan, där Roda slåss nere i tabellen 28 poäng bakom PSV som kan gå upp i tabelltopp vid vinst!

Saker som jag ser talar för handikappvinst:

- Klasskillnad. PSV klockar in på 45 poäng på 17 matcher, inte en förlust so far. Roda däremot har 17 poäng på 17 matcher och har den inte så smickrande målskillnaden på 23-33, alltså -10. PSV har 43-13 i målskillnad.

- Senaste matchen. Roda spelade sin senaste match den 8:e Januari. PSV spelade sin den 16:e. PSV lär alltså komma till matchen med bättre matchtempo än Roda. Speciellt när Roda fick stryk med 4-1 borta mot Alemannia Aachen samtidigt som PSV slog Hereenven borta med 3-1!

- Formen(senaste 6). PSV har 6 raka segrar(träningsmatcher o Europa League inräknat) och då är 4 av de på bortaplan. Handikapp-seger i 3 av de. PSV har även 6 rakar segrar i Eredivisie med 16-3 i målskillnad.
Roda har faktiskt vunnit 2 av senaste 6 men det mot Willem och Rotterdam, lag som är lika dåliga som de själva. Roda har problem att hålla nollan.

-Spelare. Och den nollan blir ännu svårare att hålla när mittbacken Eric Addo är borta och spelar för Ghana idag.

Jag spelar alltså PSV-1 till 2.20 i odds.

Senast redigerad av Jespaah den 2010-01-19 klockan 19:10.
Jespaah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat