Visa ett inlägg
Gammal 2016-10-15, 10:24   #111
Helge

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Tror Strappa i korta ordalag var inne på detta gällande just värmningar och jag
håller med om att värmningar är överskattade.

Lyckas inte posta bild så skickar länk.

https://www.spelvarde.se/om/var-spelfilosofi

och ett exempel om just svettningar, går inte dra alla över en kam om man nu inte VET.
(SS gratisintervju)

"Här är en av alla intervjuer! Berne Gustafsson låter segersäker med 11 Wellino Avenue (V75-1).

- "Allt ser bra ut. Han verkar pigg och fin efter senast, och han ser jättefin ut i benet som var skadat. Vi har tagit det lugnt med honom och han blir bättre för varje lopp han får. Senast vann han okörd och Magnus var lyrisk efteråt. Nu är läget som det är, men distansen är en fördel och även voltstart. Han är snabbare ut då men det har han ju ingen fördel av härifrån. Det blir barfota bak bara banan tillåter, och sedan samma huvudlag, samma vagn och samma kusk. Han går med både järnskor och sulor fram och får fortsätta med det ett tag till samt sin fasta huva. Det finns att göra en del framöver och så småningom blir han en barfotahäst. Det är alltid bra emot på V75 men jag tror på min häst. Han tål att göra jobbet och utan strul tycker jag att han ska vara med i segerstriden. Man bör komma ihåg att han har lätt för att svettas, och blir han löddrig i värmningen är det inget som bekommer honom", säger Berne."

.

.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat