Ursprungligen postat av mackpeter
Vi har spelat ihop till dagens jackpot i flera veckor och vill nu få utdelning. Då gäller sju rätt - inget annat. Kan bli en hyfsad slant även om några "tredjefavoriter" vinner.
Mitt bolagssystem:
1) 1,6,7,11 r8-4 (det här är ett svårlöst lopp. Min vinnare är urstarke 6 Bacan Degato, som från springspår tar ledningen och reglerar loppet. 1 Västerbo Hard Cash är trögstartad men måste streckas. Favoriten 11 Wellino Avenue radar upp segrarna (liksom ostreckade 10 Celebrus Nova). Tobbe kan köra ett fint lopp med 7 Mellby Drake.)
2) 1,2,4,7,8,10 r3-5 (med spår längre ned hade jag spikat 8 Sloppy Joe. Han är trög från start och hamnar bak i fältet. Gardera detta lärlingslopp.)
3) 9 r1-6 (dagens största favorit 9 Heartbreaker V.S. spikas. Björn och stallet skriker vinst. Med annan spik streckas även 1,4,5,6, 8 och kanske 11)
4) 2,5,6,11 r7-5 (favoriten 2 Rawindski är bästa hästen och tänkbar spik. Men han är lat och flegmatisk och ingen blixt i detta sprinterlopp. 5 Marciano har stallet höga tankar om. 6 Totally Secret kan ta ledningen och räcker långt. 11 Zorn Brick - uppfödd i Sörmland - radar segrar i Danmark och är stenhårt betrodd där. Uhrberg kan skrälla till 4 %.)
5) 5,7,10 r2-1 (jag garderar jättefavoriten 11 Some Summit, som vilat ett tag och Veijo avråder spelarna att spika. Min förstahäst är tänkbare spiken 5 Jetset, som suttit fast på slutet. 7 Playing Tua radar segrarna och spikas på Uhrbergs lilla system.)
6) 1,3,5,6,7 r12-11 (detta lopp borde egentligen helgarderas. Om Jorma vaknat upp efter gårdagskvällens svensktriumf på ett regnskitigt Vincennes - så har han en startsnabb 1 Patricia Hastrup. Även om ursnabbe favoriten 3 Top of the World tar ledningen så finns open stretch. 5 Roses Glory måste också streckas. Detta sprinterlopp kan bli overpacat, vilket öppnar för skräll.)
7) 3,9 r4-5 (3 Mosaique Face står för klassen. 9 Ivar Sånna - barfota bak - står för form. Form slår klass! Norskarna har inte kommit för att gå på Liseberg.)
Kostar 1440:-. Hoppas någon på Sharps med travkunskap tar hem jackpoten. Jag unnar inte något "sömmerskesystem" i en snaskkiosk att vinna våra jackpotpengar.
|