Visa ett inlägg
Gammal 2016-10-17, 23:49   #81
hatten1
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

ATG utredde såväl SydAffe, Tasmanien, German Tote, Expressbet, Paribet, Australien, Estland.
Expressbet och German Tote blev till slut av med sina licenser, exakta uppgifter om orsak saknar jag, men vet att det skedde samarbete mellan exp,tote,paribet som uppdagades.

Men SydAffe lades ner i samband med Paribet startades.
Spelatrav.se har en fin graf som tydligt visar på hur utlandsbolagen ytterligt sällan överlappat varandra, utan det ena avlöser det andra.
Naturligtvis för att det är samma syndikat som driver rörelsen.
Av en händelse startades Belgien i samband med att Paribet drog ner sin omsättning.
Det skedde också en kort period av omsättning i Tyskland, det smälte bort. (German Tote dotterbolag i Österrike)

Sålunda är risken ytterligt liten att något kommer att ske genom ATGs "undersökning" enär kompetensen tidigare saknats för konsekvent spelutredning och jag är skeptisk till att någon förbättring skett därvidlag.

OM atg varit seriösa hade Paul Scotney anlitats som utredare, samma person som gjorde en utmärkt utredning åt lotteriinspektionen 2014 i samband med östersundsskandalen.

Att Belgien stängs ner EFTER den största jackpotten på fem år, och under en vecka utan jackpots på v75- V86 påvisar min tes om förtroendebrist för ATGs initiativ.

Men jag KAN ju ha fel, ingen vore gladare än undertecknad.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), bokis29 (+5), boozty (+5), smak (+10)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat