Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter
Motivera hur han ska kunna vinna detta sprinterlopp från spår 12.
12 Shadow Woodland är bevisligen i mycket god form och kommer från två segrar. Senast fick han god hjälp av stallkamraten och tillika storfavoriten Nadal Broline (körd av Ulf O).
Shadow har i nuvarande form kapacitet bland de 3-4 bästa i detta lopp. Från spår 12 kommer troligen Ulf att backa. Därför brukar man säga, att det spåret motsvarar 20 m tillägg. Han tar enligt min mening inte 20 m på framspårshästarna och i synnerhet inte på sprint.
Men jag ser fram emot din motivering. Han rensar bra i kuponghögen.
|
Fullt medveten om att läget är kasst och nästan som ett tillägg.
Jag blev imponerad av hästen redan vid segern i comebacken i våras.
Efter det har han gjort idel bra insatser. Både från spets och bakifrån.
Tycker att han har blivit mer gedigen i de senaste starterna. Speciellt näst senast då han inte bara vann enkelt, utan som han såg ut!
Tycker att han såg ut som en elithäst faktiskt. Kanske bara i mina ögon men det är vad JAG såg och min bedömning. Senast gjorde han inte mer än vad som behövdes.
Om jag jämför vad JAG såg näst senast med lördagens motstånd kan jag säga att det är klasskillnad just nu då många motståndare har dålig form. Värste motståndare i loppet är Volstead.
Han har också ett besvärligt spår men värst av allt har han Veijo och Jorma innanför sig. Släpp till spets kan jag inte tro över kort distans, nej det kan jag inte. Dödens blir det! Att han därifrån skall kunna hålla ifrån sig "blivande elithästen" Shadow Woodland sista 800 över det långa upploppet tror jag inte.
Skulle Volstead komma bort eller komma till spets är dödens ledigt och då kan Ulf dirigera loppet som han vill därifrån.
Läget är avskräckande för spikletarna och vinnarspelarna. Jag tackar!