Får man inte lira som man vill kommer bara Harry lirare satsa.
Hade nog varit få lirare ändå, men färre nu !
Jag tror helt enkelt de fattat att bara lottköpare kommer lira, och då ska det vara skitenkelt att förlora pengarna
EDIT:
Men jag rankar alltid alla lopp, så jag kommer nog lägga 4kr varje Lördag på min ranking.
Det ger Atg några kronor till, håll till godo
Citat:
Ursprungligen postat av boozty
TOP 7 – nytt spel på hästar för alla lottköpare och alla TRAVÄLSKARE!.
Jag sitter och läser igenom lite om detta spel och känner verkligen att detta inte har NÅGOT att göra med varken travälskare eller hästspelare överhuvudtaget. Jag ska erkänna att jag var riktigt skeptisk när det först började pratas om det men efter att ha läst igenom informationen lite snabbt så känner jag att det var värre än vad jag trott.
Mitt tankesätt gick ungefär såhär, slumpspel som kräver massor med tur men OM jag har riktigt bra känsla på vem som blir 1a och 2a så kanske man kan göra ett utskrivet system på resten men det är bara att glömma för det går inte.
Det finns 3 sätt att spela TOP7
* Top 7 = en ren harry (fast helt plötsligt har dom bytt namn på harry till "smart autofyll"
* Top 7 spik = man får välja vem som ska vinna sen blir resten harry
* Top 7 pro = man väljer själv de sju hästar man tror kommer på placering 1-7, rankar dem och väljer om den förstarankade hästen skall spikas eller inte.
Det går inte att spela valfria kombinationer utan man är låst till fasta systemstorlekar 25, 50, 100, 496 samt 2905kr (inkl avgift som dom varit så snäll att sätta lägre än vanligt travspel...)
Enligt ATG så har spelet inget egentligt radpris då det inte går att spela valfria rader men det bygger på 4kr raden.
Vinstpotterna är fördelade enligt följande
2 rätt = 28%
3 rätt = 17%
4 rätt = 9%
5 rätt = 6%
6 rätt = 12%
7 rätt = 28%
Vinner favoriten lär 2 rätt frysas inne och hur många ggr tror ni någon kommer ha alla rätt? Jag gissar att båda dessa potter kommer frysas inne ugnefär varannan gång = 56% inlåst till jackpot.
Namnet top 7 låter väl vettigt men att det ska heta top seven köper jag inte, håll er till svenska?
Dom anser att top7 pro ska rikta sig mot skicklighetsspelarna, hmm...låta oss spela enkelrader och reducerat då, annars kan man lika gärna plocka bort skiten...
"ATG har valt att skapa ett skicklighetsspel med ett stort inslag av slump. Att enbart kunna välja bland de förbestämda fasta systemen är ett sätt att erhålla de önskade egenskaperna på spelformen (bland annat hög utdelning vid sju rätt och utdelning ofta i de lägre vinstpoolerna)" - ja det är ju inte så knepigt då skicklighetsspelare inte KAN vara med och ta del av kakan då de är både bakbundna och har fått förbundna ögon.
Hoppas vi slipper allt för mycket tjat om denna skit i travsändningarna annars kommer jag nog stå över v75 framöver...
|