Fossens var en given spik. Tjacko Zaz blev en chansspik.
Mitt bolagssystem:
1) 3 r11-4 (3 Fossens Bonus i full form efter kastrering på försommaren. Kusken likaså?

SoS)
2) 4,6,9,12,13 r15-1(Knepigt långlopp. 4 M.T. King of Cash såg bra ut efter ny regi och Lähdekorpi som delägare. Stallet optimister och kör i ledningen så länge lampan lyser. 6 Tellmeastory bfro är stark som hemgjord lingondricka men kan hoppa som en drucken. 9 Montreal börjar återfå gammal form. 12 Usain Henna är tidigt streck på stigande form och elitkusk. 13 Nougat Ås urstark dansk. 15 On Hold blev förstareserv och står nog 20 m för långt bak)
3) 1,2,4,7,11 r12-5 (De finska kuskarna på 1 Fridericus och 2 Coldtown strider om ledningen. Ledaren har bra chans att vinna. 4 Thai Broadway gör sin tredje start i år och är på väg upp i form. 7 Volstead har tampats med elithästar och fått det jobbigt. Favorit i stor fara från dåligt spår. 11 Food Money kan skrälla och har ungefär samma kapacitet som 4 Thai Broadway - heja Jennifer!)
4) 6,8,9,10 r11-13 (Antingen spikas 10 Björs Frej eller streckas många. Usch!)
5) 2,3,4,6,9 r1-5 (Knepigt lopp för lägsta klassen. Med 2 Azzarro la Marc tror Björn på vinst. Men hästen liksom 1 Island Life är inte startsnabb. 3 Niagara Broline är formmässigt på väg uppåt. 4 Rorri Bris bfro är min förstahäst. 6 Oceanic Clearence spikas av största speltjänsten. Dom vet tydligen något som inte jag vet. 9 Mithril har jag följt ett tag och han är MYCKET bättre än raden)
6) 3 10-8 (3 Tjacko Zaz från Nurmosstallet blir min chansspik i ett lopp, där många garderar)
7) 1,2,8,9,10,12 r7-5 (Vilket getingbo! 4 Raging Mack rusar till ledningen. Stannar i god tid och kan bli en loppförstörare. Gardera!)
Kostar 1500:-. Hoppas Torbjörn gör en äkta hat trick i de tre sista avdelningarna.