Rullpott idag, spelstopp 18,59. 365 000 kr.
DIF - J Södra 2,3,4,(5)-0,(1)
DIF bör vinna komfortabelt hemma med farlig anfallsduo.
Ev. spika 0an på Jönköping. 1an inte så rolig då den är mer spelad än nollan. De gör sällan mer än 1 mål (Cibicki farligast och det bör DIF veta). Kan det vara här vi vill hitta lågprocentare i 4 på DIF? (8%) Isaksson borta för DIF, Höie står.
IFK GBG - AIK 0,1,(2)-(1),2,3,4
Klassiskt möte. AIK form. GBG inte. Tränare Lennartsson avstängd efter att ha sparkat en drickaback efter 3-3 senast mot Gävle. Blåvitt dålig säsong. AIK bra. AIK bra försvar och stekhett anfallsspel och strider i toppskiktet av allsvenskan med Alexander Isak mfl i form. I mitt förslag går jag hårt på AIK.
Halmstad - Sirius 0,1,2-1,2,3,4 KRAV: EJ Halmstadvinst
Toppmöte i Superettan i kamp om direktplatser till Allsvenskan. 3an mot 1an. Vid Siriusvinst har de säkrat platsen till Allsvenskan.
Sirius stundtals målglada. Halmstad brukar inte släppa in mer än 2 mål. 4an på Sirius rolig till 2%. Chansa bort Halmstadvinst?
Åtvid - GAIS (0),1,2,3-0,1,2,(3)
6an mot 7an i Superettan. GAIS ett par viktiga spelare avstängda. Känns ändå inte helt tryggt med mina streck... Jag hade velat ha med fler streck här eller om någon har ideer på nåt håll man kan vikta åt?
1782 kr (de inom parentes ej med i systemet, men är rädd att någon av dem kanske trillar in)