Visa ett inlägg
Gammal 2016-11-03, 20:34   #11
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Blir lite förvånad, läste lite snabbt igenom ronden, guiden samt vi tippa till morgonen och alla 3 tidningar verkar helt övertygad om detta ska hända i avdelning 5:

3 spetsar och släpper till 4

Att 3 spetsar låter väl inte helt otroligt och att han släpper över medel är väl inte heller helt otroligt men är det verkligen sån garanti att 4 är först fram och övertar? Det är jag inte riktigt lika säker på.
Att han släpper är 99% säkert. Att han kommer till spets är inte lika säkert men någorlunda ändå, annars blir det Food Money. Att den släpper till den som är först fram av Nadal Broline och Propulsion sätter jag också till 99%. Att Propulsion är den som är först fram sätter jag till 80%. Den är hygglig ut för sin klass. Nadal är ingen traktor men inte mer än medel om man ska vara riktigt snäll. Såklart vore det optimalt för Örjan med en långsammare 3:a istället för en snabb som det är nu men det är ändå hög sannolikhet att han tar sig före. 0,99*0,8=79% att han tar ledningen efter en bit. Då är det väl ca 90% vinstchans, 0,79*0,9=71%. Får han inte ledningen har han fortfarande en liten bit över 50% vinstchans vill jag påstå. Någonstans runt 70% ska chansen ligga på då. Fan han ligger ju på över 70% redan, man kanske borde fälla egentligen. Men det blir nog till att spika ändå och gå emot några av de övriga favoriterna.

Stronghold i andra exempelvis. Har svikit som favorit 10 gånger redan i karriärens blott 20 starter. Han är bra och krigar på men det är som att han inte är speedig nog. Det ser man när han viker sig på Lundenstarterna från ledningen och när han senast inte klarade att hänga på speedrycket Pokemon Ås gör i sista sväng. Att hålla farten räcker inte. Nu är det väl mycket troligt att han tar sig till spets på ett bekvämt sätt. Men både 4,5 är också snabba bakom bilen och minst en kommer säkert köra till för att spetsa och släppa eller trycka till för att hitta ner i ledarryggen. Så det blir nog inget promenadtempo första hundringarna. Fattigast i loppet är han också. Tycker det luktar skräll lång väg här. Kan bli att jag utgångar favoriten, men det är absolut ingen bra spik.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat